Interview WijBusinessNieuws

Interview: 15 jaar Miller Digital met Remco Molenaar

'Aandacht blijven besteden aan bestaande klanten is ook belangrijk'

Interview: 15 jaar Miller Digital met Remco Molenaar

Foto: Miller Digital, Remco Molenaar

Zaanstad,
Met z’n voet nog in het gips, maar wel alweer druk aan het werk, spraken we Remco Molenaar, eigenaar van Miller Digital. Door het bouwen van high end websites en webshops voor bedrijven, helpt het Wormerveerse Miller Digital klanten met het behalen van meer succes. Een standaard design voor een webshop of website is niet genoeg volgens de specialisten. Voor écht succes komt er meer bij kijken. Het hele traject voor het bouwen van een website of shop wordt door Digital Miller aangeboden. Op 1 april 2023 bestaat het bedrijf 15 jaar. Hoe dat gevierd wordt, is nog niet zeker. Maar de timing voor een interview kan niet beter.

Miller Digital heb je samen met Fidel Lopes opgericht. Na 12 jaar ging Fidel een nieuwe uitdaging aan. Dat is nu 3 jaar geleden. Wat is er voor jou persoonlijk veranderd in deze periode?

“Sowieso was dat een gekke tijd. Kort na zijn vertrek in januari 2020 kregen we te maken met corona. Iedereen werkte thuis en ik zat alleen op kantoor. Dat was vreemd. En Fidel deed de administratieve kant van het bedrijf, waar ik de strateeg ben. Dus dat stuk administratie moest ik mezelf eigen gaan maken.”

Hoe heeft deze verandering invloed gehad op Miller Digital?

“Als je alleen bent, maak je wel makkelijker en sneller beslissingen. Je moet keuzes maken voor je bedrijf. Zo zijn we veel technischer geworden. We hebben ons in de afgelopen jaren meer gespecialiseerd in het bouwen van high end websites en webshops. Klinkt gek, maar corona is uiteindelijk heel goed geweest voor ons. Zeker het tweede jaar van de pandemie. Bedrijven gingen zich meer richten op de website, waardoor wij veel werk binnenhaalden. Toen hebben we een groot project binnengehaald van Hyped.eu. Een soort marktplaats voor luxe sneakers. Een serieus project waar we met z’n allen zo’n acht maanden aan hebben gewerkt. We leveren maatwerk en dat is wat we gedaan hebben voor Hyped. Maar in deze tijd hebben we ook meer nieuwe klanten aangetrokken.

Door deze periode hebben we ook onze kantoorinrichting bijvoorbeeld kunnen aanpassen. En dat is belangrijk, omdat we hoogspecialistisch personeel nodig hebben. Dan moet je wel de apparatuur, werkplekken en inspirerende omgeving kunnen bieden die nodig zijn om te functioneren.”

Jullie richten je niet op een bepaalde sector. Hoe kun je dan al die verschillende bedrijven toch zo goed mogelijk bedienen?

“We hebben bijvoorbeeld veel klanten die in de groothandel zitten, dus daar groei je in. En zoals eerder verteld, staan onze projecten op de website. Als een bedrijf in een soortgelijke sector dat ziet en leest, dan zullen zij eerder contact opnemen met Miller Digital. En daarnaast wil ik me niet vastpinnen op een bepaalde sector. Wij hebben in de jaren veel kennis opgebouwd van diverse branches en om die reden kunnen we organisaties breed bedienen.

Voor een goed resultaat is samenwerking heel belangrijk. Dat staat echt voorop. Wij hebben de digitale kennis en technieken, de klant heeft kennis over hun product en een doel voor ogen. En we leren ook uit projecten. Zo gaan we na ieder project evalueren: wat ging er goed en wat niet? Dat is belangrijk. Alles wat we geleerd hebben, kunnen we weer meenemen naar een volgende klant.”

Een website maken met een webshop, dat kan tegenwoordig iedereen wel. Waarom dan toch kiezen voor een gespecialiseerd webbureau?

“Dat lijkt zo. De basis ziet eruit als een website en ja, die kan iedereen dan maken. Maar om het doel te bereiken dat je voor ogen hebt, is er meer nodig dan alleen het bouwen van een website. Het trucje proces om dat te bereiken, is niet zo makkelijk en daar zijn wij voor. Miller Digital heeft vooral grote B2B-klanten en die zullen geen Strato-website van een euro hebben. Wil je als bedrijf meer spullen leveren of een nieuw product introduceren op de site? Dan heeft dat meer voeten in de aarde dan je denkt. Voor een deel van de opdracht hebben we een vaste tijd die we besteden aan het bouwen ervan, maar het implementeren van een nieuw product zorgt voor meer werk. Miller Digital gaat veel meer in op de details die een site nodig heeft om een succes te worden. En dat merken klanten. Zo hebben we voor een opleidingsinstituut voor ouderen in Alkmaar als onderdeel van de InHolland Academy de website gemaakt. Er was een klein budget beschikbaar, maar daar hebben we mee weten te werken. Ondanks het kleine budget kregen we te horen dat er wel resultaat kwam van de nieuwe website. Er kwam groei! Oog voor detail is daarvoor heel belangrijk.”

In 2018 hebben jullie samen met hostingpartner Hosting Industries, Site by Site uit Hoofddorp overgenomen. Wat heeft dit Miller Digital gebracht?

“Een hoop nieuwe klanten. Site by Site is vergelijkbaar als ons bureau, maar kleiner. Dus we hebben wat klanten overgenomen. Zo ook Eleq uit Steenwijk. Zij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen en produceren van elektrotechnische toepassingen. We werken ook samen met Siemens in Duitsland. Door de klant over te nemen, hebben we ze beter kunnen bedienen. Daarnaast hebben we ook een andere visie op de business gekregen. Zo zien we nu in dat er meer focus mag zijn voor bestaande klanten. We waren gewend om constant nieuwe klanten binnen te halen, maar aandacht blijven besteden aan bestaande klanten is ook belangrijk. Groeien is altijd goed, maar de aandacht houden ook.”

Wat is de roadmap voor de komende jaren met je bedrijf?

“Full service bieden. Nu is Miller Digital echt aan het bouwen en onderhouden. Ik zou graag zien dat we over 2 jaar zo’n 25 mensen op kantoor hebben en ook het schrijven van content als dienst kunnen aanbieden. Dus meer de breedte ingaan en bij de klant het werk uit handen nemen.”

Gouden tip van de expert. Wat moeten ondernemers zeker doen of niet doen met betrekking tot hun website?

“Bedrijven moeten voor ogen houden dat de website voor de klant is. Wanneer de klant het verhaal gelezen heeft, moet er mogelijkheid zijn om contact op te nemen. De kans dat de klant afhaakt, wanneer ze op zoek moeten gaan naar een knop om contact op te nemen, is groot. Zorg ervoor dat de optie tot live chat, het invullen van een formulier of een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent, in beeld is. Dus vanuit de klant denken.”

Vorig bericht Brabants Bodem zoekt toekomstboeren
Volgend artikel Werkzaamheden industrieterrein Ladonk in Boxtel

Nu op WijBrabant