Financieel

Hyarchis betreedt Duitse markt met documentbeheeroplossing voor Akbank

Eerste stap in internationale ambities

Hyarchis Duitse documentbeheeroplossing Akbank

Auke Dirkmaat

Eindhoven,
Hyarchis, de dienstverlener gespecialiseerd in regtech voor financiële instellingen, breidt uit naar Duitsland. Hyarchis levert zijn documentbeheerplatform aan Akbank AG, de Duitse bank die overstapt op nieuwe, cloud-based digitale technologieën.

KYC (Know Your Customer) en Customer Due Diligence zijn onmisbaar voor financiële instellingen geworden om te voldoen aan wet- en regelgeving. Hyarchis is  leverancier aan financiële instellingen in Nederland van AI-gestuurde compliance-oplossingen voor onboarding, monitoring en remediation.

Eerste stap internationale ambities

De samenwerking met de Duitse bank Akbank AG markeert de eerste stap in de internationale ambities van Hyarchis, zegt Chief Commercial Officer Auke Dirkmaat: ”Bij Hyarchis geloven we in digitaal bankieren. Nu de KYC- en antiwitwasregelgeving strenger wordt, is het absoluut noodzakelijk dat banken de overstap maken naar een digitale omgeving. De meeste grote financiële instellingen in Nederland zijn hiervoor al klant bij ons. Nu gaan we een nieuwe fase in de groei van Hyarchis in. Met Akbank AG hebben we onze eerste klant in Duitsland binnengehaald. We verwachten dat meer klanten zullen volgen, in Duitsland en daarbuiten.”

Akbank: overgang naar cloud-native ontgrendelt mogelijkheden voor digitaal bankieren

Moederbedrijf Akbank T.A.Ş. is genoteerd aan de beurs van Istanbul en sinds de oprichting in 1948 uitgegroeid tot een van de grootste banken in Turkije. De Duitse dochter Akbank AG heeft haar hoofdkantoor in Eschborn, nabij Frankfurt. De kernactiviteiten van het bedrijf zijn corporate banking, handelsfinanciering, vermogensbeheer en retailbankieren.

Murat Sari, Chief Operations Officer bij Akbank AG, zegt: ”We wilden de bank van de grond af opnieuw opbouwen in een cloud-native omgeving. ‘Het is een eenvoudige, maar hi-tech oplossing die leidt tot meer efficiëntie. Het betekent een kortere time-to-market, een snellere responstijd en een verbeterde klantervaring. ‘Als je de gegevens correct vastlegt, verbetert het de kwaliteit van die gegevens en met een betere gegevensanalyse kunnen we onze klanten betere producten leveren.”

Vorig bericht Extreem seizoen leidt tot overvolle wijnkelders bij nonnen in Oosterhout
Volgend artikel Eerste schoonmaak- en thuiszorgorganisaties tekenen klimaatakkoord 

Nu op WijBrabant