Opening

MediaMarkt lanceert eerste Xpress-winkelformat in de Benelux

De allereerste Xpress-winkel van MediaMarkt in de Benelux heeft haar deuren geopend in Wijnegem

MediaMarkt

Bron: MediaMarkt

De allereerste Xpress-winkel van MediaMarkt in de Benelux heeft haar deuren geopend in Wijnegem. Deze innovatieve, compacte winkelformule focust meer dan ooit op gemak voor de klant en nabijheid. De Xpress-winkel in Wijnegem bevindt zich in het winkelcentrum Shop Eat Enjoy, waardoor klanten ook tussen het winkelen door de winkel nog even kunnen binnenlopen voor hun elektronica-aankopen.

De producten worden uit voorraad verkocht, maar klanten kunnen er ook gekochte of online bestelde producten oppikken na het winkelen of er producten bestellen voor levering aan huis. Het nieuwe Xpress-format is voor MediaMarkt een perfecte aanvulling op de al bestaande winkelformules. De elektronicaspecialist spreekt hiermee een nieuw klantensegment aan op nieuwe locaties en voor nieuwe koopmomenten.

Nieuwe, compacte winkelformule in de Benelux

Met een oppervlakte van 900 m2 biedt de Xpress-winkel in Wijnegem Shop Eat Enjoy klanten een zorgvuldig samengesteld assortiment van technologische producten met ongeveer 3.800 direct beschikbare items. Consumenten kunnen daarnaast producten heel eenvoudig uittesten en tot wel 15.000 andere producten bestellen, om ze later op te halen in de winkel of aan huis te laten leveren. Naast de populaire diensten zoals online bestellingen en reparaties, kunnen klanten er uiteraard ook terecht voor het deskundig advies van de MediaMarkt-medewerkers.

“Het team in de Xpress-winkel in Wijnegem Shop Eat Enjoy staat klaar om de klanten op hun wenken te bedienen. Onze medewerkers zijn écht van alle markten thuis en kunnen flexibel worden ingezet volgens de behoeften van de klant. Ze kennen het hele assortiment op hun duimpje en kunnen klanten bij elke stap van hun aankoop begeleiden,” legt Dimitri Noët, Chief Commercial Officer bij MediaMarkt Wijnegem, uit.

MediaMarkt breidt klantensegment uit

Deze nieuwe formule maakt integraal deel uit van de omnichannelstrategie van MediaMarkt en is de ideale manier om een (gedeeltelijk) nieuw klantensegment op een andere manier te bereiken. Het Xpress-format richt zich voornamelijk op klanten voor wie gemakkelijk en comfortabel winkelen in de directe omgeving centraal staat. Technologie- en elektronicafans kunnen vanaf nu in hun favoriete winkelcentrum terecht voor populaire producten en gadgets zoals smartphones, notebooks, televisies of spelconsoles. Dit one-stop shopping concept is al succesvol in Hongarije, Spanje, Oostenrijk en Duitsland, en wordt nu dus ook in de Benelux geïntroduceerd.

Volgens Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux, is de introductie van het nieuwe Xpress-format in de Benelux een belangrijke strategische stap: “Deze winkelformule brengt ons nog dichter bij specifieke klantsegmenten en zorgt ervoor dat we nog beter in kunnen spelen op hun koop- en winkelgedrag. We zijn erg enthousiast dat we dit innovatieve
retailconcept nu ook in de Benelux introduceren en de toegankelijkheid tot elektronicaproducten voor de consument verder kunnen vergroten. Het is een perfecte aanvulling op onze bestaande winkelconcepten en onze online propositie. Onze omnichannel-strategie stelt ons in staat om in de toekomst het aanbod nog meer in de directe omgeving van de klant te organiseren, onder andere met dit Xpress-format met kleinere oppervlaktes, maar met een grotere ruimteproductiviteit.”

Vorig bericht Modexpress optimaliseert orderverificatie
Volgend artikel High Tech Campus Eindhoven verwelkomt Molex

Bestel nu de beste boeken over Ondernemerschap!

Via onze partner managementboek.nl

Nu op WijBrabant