Nieuws

Bedrijven uit Brainport Eindhoven bovenaan reputatieranglijst

In de top vijf van de Nederlandse reputatieranglijst staan drie bedrijven uit de regio Brainport Eindhoven.


Philips is voor het twaalfde jaar op rij de winnaar van de prestigieuze ‘Reputation Award’, de kroon op de jaarlijkse RepTrak® ranking, uitgevoerd door het Reputation Institute Benelux. De uitreiking vond plaats in het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam. Chipmachinefabrikant ASML staat op plaats twee en industrieel familiebedrijf VDL op vijf.

Gezondheidstechnologiebedrijf

Namens het gezondheidstechnologiebedrijf nam Nanda Huizing, Hoofd Brand, Communications & Digital van Philips Benelux, de prijs in ontvangst: “Mijn 11.500 collega’s in Nederland en ikzelf zijn natuurlijk erg trots op deze bijzondere prestatie. We merken meer en meer dat Philips wordt herkend als een voorloper op het gebied van gezondheidstechnologie. Ons doel om in 2030 de levens van drie miljard mensen wereldwijd te verbeteren door middel van betekenisvolle innovatie spreekt enorm tot de verbeelding. Dat is een belangrijke reden voor klanten om met ons zaken te doen, maar ook een belangrijke reden dat men bij Philips wil werken.â€

Succesvolle hightech maakindustrie

De regio Brainport Eindhoven geldt als een van de straalmotoren van de Nederlandse economie. De technologie die in deze regio wordt ontwikkeld en geproduceerd maakt oplossingen mogelijk voor wereldwijde maatschappelijke thema’s, zoals digitale zorg, slimme mobiliteit, en alternatieve energieopwekking. De economische groei, toegevoegde waarde, arbeidsproductiviteit, en innovatie liggen substantieel boven het Nederlands gemiddelde, zo blijkt uit de Brainport Monitor 2018.

Nanda Huizing, Hoofd Brand, Communications & Digital Philips Benelux:
“Brainport Eindhoven is wereldwijd een groeiend symbool voor succesvolle hightech maakindustrie.”

Het onderzoek

Het Reputation Institute voert het onderzoek jaarlijks uit onder de top 30 Nederlandse bedrijven. Met het zelfontwikkelde RepTrak® model wordt beoordeeld hoe bedrijven presteren op emotionele aspecten (zoals Aanzien en Vertrouwen) en rationele aspecten van reputatie (bijvoorbeeld Producten & Diensten, Governance, Burgerschap, et cetera). Vervolgens wordt bekeken hoe dit zich vertaalt in gedrag, zoals bereidheid om producten van het bedrijf te kopen of voor het bedrijf te werken.

Vorig bericht Geslaagde Brabantse Metaaldagen voor iedereen waardevol evenement
Volgend artikel Juwelier Ferdinand Sanders in winkelcentrum Woensel in Eindhoven blijft toch open

Nu op WijBrabant