Nieuws

Bert van Meurs in executive committee Philips

Philips benoemt Bert van Meurs als lid van het Executive Committee


Hij rapporteert rechtstreeks aan Frans van Houten, de CEO van Philips. De benoeming ging in per 1 januari 2019.

Bert van Meurs geeft leiding aan de Image-Guided Therapy divisies binnen Philips die, met een omzet van meer dan 2 miljard euro, geïntegreerde oplossingen bieden, bestaande uit interventionele beeldvormingssystemen, slimme katheters, planning- en navigatiesoftware, en verwante dienstverlening, met als doel minimaal invasieve behandelingen te verbeteren. Dankzij de voordelen van deze behandelingen, zowel voor patiënten als zorgverleners, zoals minder trauma voor patiënten en verkorte hersteltijd, laat deze markt van meer dan 8 miljard euro sterke groeicijfers zien en vertegenwoordigt het een belangrijke groeikans voor Philips.

“De benoeming van Bert van Meurs als nieuw lid van het Executive Committee laat zien hoe sterk onze Image-Guided Therapy divisies gegroeid zijn,†zegt Frans van Houten, CEO van Koninklijke Philips N.V. “Om onze voortrekkersrol in deze snelgroeiende markt te versterken, hebben we fors geïnvesteerd in onze R&D-programma’s. Dat heeft geleid tot de lancering van het zeer succesvolle Azurion-platform voor de volgende generatie beeldgeleide behandelingen, en de overnames van Volcano, Spectranetics en onlangs ook van EPD Solutions, wat uitbreiding mogelijk maakte naar slimme medische hulpmiddelen, zoals diagnostische en therapeutische katheters.â€

Bert van Meurs (Nederland, 1961) kwam in 1985 naar Philips en heeft sindsdien verschillende leidinggevende posities bekleed binnen research & development, klinisch onderzoek, en marketing & sales in Europa en Azië. Van 2004-2012 was hij general manager van de wereldwijde organisatie voor cardiovasculaire radiologie, waarbij hij het marktleiderschap van het bedrijfsonderdeel consolideerde en uitbreide naar groeiregio’s, zoals India. In 2013 werd hij Chief Marketing Officer van de Imaging Systems afdeling, waar hij de kracht was achter de verschuiving van een productgedreven naar oplossingsgedreven strategie. Vanaf 2015 gaf hij leiding aan de Image-Guided Therapy divisies, waarbij hij stuurde op uitbreiding van het portfolio, door systemen, software en diensten aan te vullen met slimme apparaten, in combinatie met verdienmodellen op basis van terugkerende inkomsten. Bert van Meurs heeft een master in Natuurkunde behaald aan de Universiteit Utrecht en is tevens afgestudeerd in Business Marketing aan de Technische Universiteit Eindhoven.

Vorig bericht Gezamenlijk plan voor minder geluidsoverlast MCC de Kempen
Volgend artikel Omzet GrassGreener Europe groeit met 100 procent in 2018

Nu op WijBrabant