Digitalisering

Bredaas internetbureau wint maar liefst twee prijzen

Gouden Dutch Interactive Award voor Netvlies in categorie 'Digitale Transformatie' én 'Service'

Bredaas internetbureau wint maar liefst twee prijzen

Breda,
Netvlies heeft donderdagavond 2 juni twee gouden Dutch Interactive Awards (DIA) gewonnen! Het Bredase internetbureau was in de categorieën ‘Digitale Transformatie’ en ‘Service’ genomineerd en verzilverde beide nominaties met de case ‘Geslaagde digitale transformatie voor WOLF‘. “Een goed voorbeeld van digitale transformatie dat we graag willen delen. Bredaas internetbureau wint maar liefst twee prijzen. Er komt namelijk zoveel samen in deze case voor onze opdrachtgever WOLF rijbewijsshop. Er is bijvoorbeeld een enorme efficiencyslag gemaakt door interne bedrijfsprocessen te digitaliseren en met de ontwikkeling van een app is de lesuitval sterk gedaald en de klanttevredenheid gestegen”, aldus Jochem Vlemmix, oprichter en mede-eigenaar van Netvlies. 

“De Dutch Interactive Awards zijn de prijzen voor het beste digitale interactieve werk in Nederland. Voor ons team is het de kroon op hun werk, ik ben trots op hen! Ik ben ook blij met het vertrouwen van de opdrachtgever dat wij zo’n essentiële rol in het proces hebben gekregen. We staan met WOLF in het rijtje van andere mooie opdrachtgevers zoals Roche Diagnostics Nederland, Maandag®, Mitsubishi Chemical Advanced Materials, Netwerk Oorlogsbronnen en NLZIET. Met de DIA’s is onze case, wat ons betreft, extra geslaagd!”

Digitale transformatie

WOLF rijbewijsshop is één van de grootste rijscholen van Nederland en heeft de ambitie de komende drie jaar in omvang te verdubbelen. Netvlies werd gevraagd te ondersteunen bij een digitale transformatie. De uitdaging hierin was drieledig: ontwikkel een gebruiksvriendelijke video-app die leerlingen helpt in hun rijopleiding, maak bedrijfsprocessen efficienter en verbeter marketingresultaten in een sterk competitieve markt.

Proces

Samen met WOLF werd eerst een roadmap geformuleerd; een strategische verdieping met optimalisaties en projecten die van grote toegevoegde waarde zijn binnen de klantreis. Vervolgens ontwikkelde Netvlies een applicatie waar onder andere lessen ingepland kunnen worden en de voortgang en score van rijlessen in gevolgd kunnen worden. Door belangrijke systemen voor management dashboards. Financiële administratie en ERP (met informatie over leerlingen en bezetting instructeurs) en de website te koppelen. Creëerde Netvlies ook nieuwe mogelijkheden om essentiële bedrijfsinformatie te verkrijgen. Bredaas internetbureau wint maar liefst twee prijzen. Tot slot ondersteunde Netvlies WOLF doorlopend met online marketing en het genereren van leads.

Geslaagd?

De cijfers laten zien dat de digitale transformatie van Netvlies voor WOLF geslaagd is! Van de klanten beveelt 95% WOLF aan met een 9,2, is er 250% meer efficientie (medewerkers kunnen 2,5 keer meer lesauto’s beheren) en het aantal proeflessen is met 29,68% gestegen bij gelijke marketingkosten. Daarnaast heeft WOLF de lesuitval met 50% zien dalen.

DIA

De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het beste digitale interactieve werk van Nederlandse makers. Het is een initiatief van Emerce (mediaplatform gericht op digitaal business) en DDA (branchevereniging digitale industrie Nederland). De DIA reikt binnen 15 categorieën een gouden en zilveren award uit aan de meest vooraanstaande bureaus en opdrachtgevers. Elk jaar krijgen de beste online professionals uit het vakgebied de DIA PRO’s. Zie www.dutchinteractiveawards.nl voor meer informatie.

 

Vorig bericht Van vluchteling naar waardevolle werknemer. Experiment in Eindhoven
Volgend artikel Hotspot voor duurzame samenwerking langs A59

Nu op WijBrabant