e-commerce

Groei van e-fulfilment startup Huboo

Omzetgroei door klantgerichte aanpak, Brexit en groei e-commerce

Huboo e-fulfilment

Veldhoven,
Doordat steeds meer mensen tijdens de Corona-crisis gewend raakten aan online bestellen, groeide de e-commerce en moeten er veel meer online orders dan voorheen, verwerkt worden. Niet elk e-commerce bedrijf doet dit zelf.  Hierdoor is de vraag naar organisaties die de logistiek van de webshops overnemen enorm toegenomen. Als gevolg van Brexit zijn bedrijven uit het Verenigd Koninkrijk ook op zoek gegaan naar Nederlandse e-fulfilment aanbieders en warehouses, om het zakendoen met Europa makkelijker te maken. Door al deze omstandigheden groeit de e-fulfilment industrie in Nederland hard.

De e-fulfilment startup Huboo, sinds vorig jaar gevestigd in Veldhoven speelt hierop in en merkt dat de manier waarop het bedrijf webshops helpt met het verwerken, opslaan en verzenden van bestellingen, aanslaat op de Nederlandse markt.

Betrouwbare en gepersonaliseerde fulfilment

Huboo is sinds 2018 al actief in het Verenigd Koninkrijk en ook de Nederlandse markt heeft kennis gemaakt met de onderneming. Klanten waarderen onder meer dat Huboo werkt met specifieke teams per klant, waardoor zowel leveranciers als hun uiteindelijke klanten persoonlijk geholpen worden. Zo levert Huboo fulfilment voor bedrijven die geen eigen magazijnen of operationeel personeel hebben.

Roeland van Duifhuizen, Sales Manager bij Huboo, licht toe: “Wij maken gebruik van duurzame en mensgerichte methoden om een breed scala aan online retailers te ondersteunen, waaronder grootschalige, middelgrote en kleine bedrijven die onder andere elektronica, cosmetica en voeding leveren. We hebben onze Nederlandse vestiging opgedeeld in micro-warehouses. Dit zijn  specifieke magazijngedeeltes per klant, die worden beheerd door een vast team van medewerkers die fungeren als een verlengstuk van de bedrijven waarvoor we orders afhandelen. Omdat deze vaste medewerkers in het specifieke team een nauwe band hebben met onze klanten, kennen ze hun producten goed en worden foutmeldingen geminimaliseerd. Ook kunnen ze om dezelfde reden vragen van (eind)klanten snel beantwoorden, waardoor we optimale klantervaringen creëren.”

Belang menselijke factor

Dat de aanpak van Huboo aanslaat, blijkt onder andere uit de omzetcijfers. Deze werden de afgelopen vijf maanden verviervoudigd. Het bedrijf streeft ernaar deze verder te laten groeien in lijn met de wereldwijde groei van Huboo: in totaal werken er bij Huboo inmiddels 630 teamleden in diverse vestigingen zoals in Bristol, Veldhoven, Madrid en Leipzig, verspreid over ruim 378.000 m2. De maandelijkse terugkerende omzet (MRR) van het bedrijf is £1.7 miljoen. Het bedrijf maakt tevens deel uit van de top 21 Best Places to Work in Europa.

Op maat gemaakte technologie en data-inzichten die integreren met populaire platforms

Huboo’s benadering wordt gecombineerd met op maat gemaakte technologie en data-inzichten om bedrijven een oplossing te bieden. Deze software integreert met de meest populaire verkoopkanalen en platforms zoals Amazon, eBay en Shopify. E-commerce bedrijven kunnen zo al hun voorraden en aanbiedingen beheren vanaf hetzelfde dashboard. De technologie stelt Huboo in staat om online orders te ontvangen en te verwerken namens elk e-commerce bedrijf, in realtime, zonder dat de klant actie hoeft te ondernemen. Terwijl orders worden verwerkt, update Huboo’s software automatisch alle verkoopkanalen met up-to-date voorraadniveaus. Klanten kunnen Huboo in hun bestaande e-commerce omgeving inpluggen, of ze kunnen hun volledige e-commerce operatie opbouwen met behulp van Huboo’s software dashboard.

Vorig bericht Sancties zorgen voor financiële risico's bij Heesen Yachts
Volgend artikel 4 bedrijven failliet afgelopen week in Noord-Brabant

Nu op WijBrabant