Horeca

Heineken brengt ode aan populaire bijnamen en neemt commercial op in Brabant

Campagne deels opgenomen in Giersbergen en Den Bosch

Heineken commercial in Brabant

Beeld uit de reclame

Giersbergen, ‘s-Hertogenbosch,
Als het erom gaat om hoe consumenten in verschillende delen van Nederland het liefst hun biert bestellen, zijn er veel regionale verschillen. Zo is ‘Pilske’ een typisch zuidelijke vorm van bestellen, terwijl in het noorden ‘Bierke’ het liefst aan de bar wordt geroepen.  Dat blijkt uit onderzoek dat Heineken® liet verrichten onder ruim 1.100 Nederlanders. Ter ere van zijn 150ste verjaardag geeft Heineken® het startsein voor een campagne, deels opgenomen in Giersbergen en Den Bosch. Daarin een hoofdrol voor de tien meest populaire bijnamen voor bier die in de loop der jaren zijn ontstaan en in elke regio van Nederland anders zijn. Zo blijkt ‘Pilske’ in Brabant veruit favoriet. 

Brabantse horecazaken in spotlights

Om te laten zien hoe bier door de jaren heen tijdens allerlei gelegenheden wordt gedronken, is vanaf nu de nieuwste commercial van Heineken te zien op de Nederlandse televisie, die al deze bijnamen en momenten van gezelligheid viert. De kijkers maken kennis met een kleine groep toeristen die is aangekomen in Nederland en in een café in Leeuwarden belandt.  Eén van hen, Mike, gaat naar de bar en bestelt drie Heineken, waarop de barvrouw de lokale bijnaam ‘Bierke’ gebruikt. Vervolgens maken Mike en zijn vrienden kennis met de bijnamen in verschillende regio’s van Nederland. Zo belanden ze in Giersbergen bij de Maaihoeve waar ze kennismaken met ‘Pilske’ en eindigen ze hun tour op het terras van Eet- en Borrelcafé De Druif in Den Bosch waar de verwarring z’n hoogtepunt bereikt door de kelner die na hun bestelling van een ‘Pilske’ het ‘Leste rondje’ aankondigt.

Vorig bericht Innovatiebudget voor beweegvriendelijke wijken
Volgend artikel Opnieuw geld voor Tilburg-West; eerste stap vernieuwing station Universiteit

Nu op WijBrabant