Award

Hutten voor zevende keer beste out of home formule At Work

Voor zevende keer komt Hutten als winnaar uit de bus in categorie 'At Work'

Hutten voor zevende keer beste out of home formule At Work

Veghel,
Voor de zevende keer komt Hutten als winnaar uit de bus in de categorie ‘At Work’ van het GfK Out of Home Formule Rapport. “We zijn bijzonder blij dat we weer eerste zijn”, aldus Guido van der Krabben, Operationeel Directeur Business Horeca & Hospitality Services. Hutten scoort op alle onderdelen bovengemiddeld ten opzichte van de andere formules in het At Work kanaal.

In het jaarlijkse landelijke consumentenonderzoek door onderzoeksbureau GfK hebben dit jaar meer dan 6000 gasten hun mening gegeven over food-service formules. Dat doen ze door een waardering te geven voor de zogenaamde 7 G’s: Gemak, Gastvrij, Goedkoop, Genieten, Gezond, Goed geweten en Goed verhaal. Binnen de normering wegen niet alle G’s even zwaar. Zo is in de formule At Work het belang van Genieten het grootst. Sabine de Hoon, Consultant Out-of-Home bij GfK: “Hutten heeft zich verbeterd op alle aspecten en scoort op alle G’s beter dan het kanaalgemiddelde. Met een gemiddelde van 6,9 staan jullie dan ook op nummer 1. We zien dit jaar als grote verandering dat het onderdeel Goedkoop belangrijker wordt gevonden door mensen. Dat is natuurlijk niet gek in de huidige tijd. Ook op dit punt scoort Hutten het best, maar uitschieter zijn jullie op het belangrijkste onderdeel: Genieten, daar scoren jullie een 7,4. Door de hoge scores op dit onderdeel en op het onderdeel Gezond weten jullie de voorsprong op de concurrenten te pakken.”

Hoge score op alle punten

Guido van der Krabben: “Als we het lijstje met de 7 G’s langslopen voel ik me trots. Op het onderdeel Gemak zijn onze klanten vooral tevreden met de eenvoudige betaalmogelijkheden en de ruime openingstijden. Voor Gezond geldt dat we niet alleen een ruim aanbod van verse producten hebben, maar dat we ook duidelijk communiceren over de inhoud. Op Genieten worden we dus erg goed beoordeeld, dit komt met name door de goede kwaliteit van het eten in combinatie met een prettige sfeer. Als er wordt beoordeeld op de prijzen, dan komt vooral naar voren dat je bij ons waar krijgt voor je geld. Bij het onderdeel Gastvrij scoren we hoger dan gemiddeld doordat ons personeel vriendelijk en klantgericht is. Dat is natuurlijk een prachtige opsteker! Mede dankzij een ruim aanbod van vegetarische producten worden we beoordeeld als een formule met een goed geweten. Met ambachtelijke producten en een ruime keuze aan bijzondere producten zijn we als winnaar van 2022 echt anders dan andere formules zo staat benoemd bij Goed verhaal.”

Trots op samenwerkers

“Dit is een hele mooie erkenning voor ons, vooral ook omdat het een onafhankelijk onderzoek is en het de waardering is van onze gasten,” vervolgt Guido. “Hun waardering is de belangrijkste graadmeter voor ons succes en het mooiste compliment aan onze samenwerkers op locatie. Ik heb zoveel waardering voor hen. Het zijn geen gemakkelijke tijden met het tekort aan personeel waar ook wij mee kampen. Ondanks dat geven zij elke dag het beste van zichzelf om van betekenis te zijn voor de gast en opdrachtgever. Ik ben echt heel erg trots.” Ook algemeen directeur Drees Peter van den Bosch beaamt dit: “Nu de markt weer open is en wij kunnen doen waar we goed in zijn, worden we goed beoordeeld door onze gasten. Dat is voor ons heel erg fijn. Het is een stimulans en geeft een boost dat we goed bezig zijn.”

Opzet onderzoek

Zes jaar geleden werd de categorie ‘At Work’ toegevoegd aan de Formule Awards en wist Hutten de eerste prijs drie jaar op rij in de wacht te slepen. In de jaren daarna eindigde Hutten op twee keer na steeds als eerste. Net als voorgaande jaren heeft onderzoeksbureau GfK het grootschalige onderzoek uitgevoerd naar de waardering door de gasten van diverse foodformules binnen vier segmenten. Het gaat in totaal om gasten van ruim zeventig organisaties. Zij beoordelen hun recente bezoek aan deze formules onder andere op basis van de ruim dertig criteria die de 7 G’s bepalen, maar daarnaast worden ook loyaliteitsaspecten, het waarmaken van verwachtingen en NPS-scores inzichtelijk gemaakt. De organisatie met het hoogste overall rapportcijfer op de 7 G’s ontvangt de bokaal en mag zich ‘Winnaar van het GfK Formule Rapport Out of Home’ binnen zijn segment noemen. Tijdens een roadshow op 3 november heeft GfK alle winnaars bezocht om de bokaal uit te reiken.

Vorig bericht Structurele krapte vraagt in West-Brabant om andere aanpak van de arbeidsmarkt
Volgend artikel Nieuw kantoorpand gerealiseerd voor 300 werknemers DKG Groep

Nu op WijBrabant