Nieuws

Miljoeneninvestering voor Eindhovens 3D-bedrijf Expivi

Expivi krijgt miljoenen investering en brengt een interactieve 3D belevenis naar E-commerce.


Eindhoven
De markt van 3D visualisatie en personalisatie kan niet langer om Expivi uit Eindhoven heen. In een eerste investeringsronde haalt het bedrijf een miljoenen investering op van Scholt Group waarmee verdere internationale groei gerealiseerd kan worden.

Een nieuwe winkelervaring in 360° die de standaard afbeeldingen van producten vervangt, dat is wat Expivi hun klanten biedt. In de wereld van e-commerce is het lastig om klanten een product te laten ervaren. Expivi brengt hier verandering in door de inzet van hun geavanceerde cloud oplossing. Mensen kunnen hierdoor producten in 3D en Augmented Reality heel gemakkelijk visualiseren en personaliseren. Dit gebeurt allemaal direct in de eigen webbrowser. De software as a service (SAAS) die Expivi op de markt brengt is uniek en zal een grote impact hebben op de e-commerce. Wat Expivi onderscheidt van de concurrentie is de toegankelijkheid en schaalbaarheid. Gebruikers kunnen zelf inloggen en eenvoudig projecten opzetten en toepassen. De software van Expivi is toe te passen  binnen tal van e-commerce systemen en geschikt voor desktop, tablet en mobile. Wat voorheen een dure en ingewikkelde tool was heeft Expivi voor iedereen toegankelijk gemaakt. Zelfs Augmented Reality, waarmee je producten tot leven brengt in je eigen omgeving, is direct beschikbaar. Waarom zou je een product nog terug sturen als je het met AR al in je eigen omgeving hebt kunnen bekijken?

Expivi is 2 jaar geleden opgericht en in deze tijd uitgegroeid van een concept naar een volwaardig platform, multinationals als L’Oréal, Villeroy & Boch en Lancôme mogen zij reeds tot hun klanten rekenen. Voor grote webshop systemen zoals Lightspeed, Magento, Shopify en Woocommerce is er een plug-in beschikbaar. Expivi ontwikkelt plug-ins voor alle webshop systemen waardoor zij als plug&play tool beschikbaar zijn.

Expivi gaat haar activiteiten verder uitbreiden en investeren in haar partnerships met Salesforce en SAP. Binnenkort zullen kantoren opgezet worden in Amerika, Duitsland en Frankrijk om de toenemende interesse vanuit deze markten te kunnen bedienen. Expivi voegt een nieuwe dimensie toe aan E-commerce.

Vorig bericht Eerder groen met fietsapp van Schwung
Volgend artikel Aanpak leegstand in Waalwijk

Nu op WijBrabant