Nieuws

Nieuw logo voor Philips Stadion

Tijdens de traditionele nieuwjaarsreceptie in het Philips Stadion is het nieuwe logo van het Philips Stadion onthuld


Met de lancering van het logo geven Philips en PSV invulling aan de vernieuwde sponsorrelatie die zich richt op inhoudelijke samenwerking, gezamenlijke innovatie en wederzijdse waarde creatie.

Onlosmakelijk met elkaar verbonden

Hans de Jong, president van Philips Nederland: “Philips is trots op de unieke samenwerking met PSV. We zijn al ruim 104 jaar aan elkaar verbonden en de betrokkenheid van Philips bij ‘onze club’ is, en blijft, zeer groot. Als innovatie partner geven we verder inhoud aan onze sponsorrelatie. Daarnaast zijn we naamgever van het stadion, een van de meest innovatieve stadions in Nederland. Daarom ben ik blij dat we samen met PSV een nieuw logo voor het Philips Stadion hebben ontwikkeld. Het doel van het nieuwe logo is om eenheid uit te stralen. Tussen het merk en het stadion. Tussen Philips als bedrijf en PSV als voetbalclub. En tussen alle generaties PSV-fans, van jong tot oud. Nu en in de toekomst.â€

Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV, laat op de nieuwjaarsreceptie weten: “Philips en PSV zijn door hun geschiedenis onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als geen ander begrijpen zij dat wij op zoek zijn naar innovaties waar we als voetbalclub beter van worden. Kijk bijvoorbeeld naar de baanbrekende innovatie van het mobiele echo-apparaat ‘Philips Lumify’, waarmee onze artsen bij wijze van spreken al op het veld direct een echo kunnen maken van een geblesseerde speler en de ernst van een eventuele blessure snel kunnen vaststellen. Ik ben trots op de inhoudelijke invulling die we kunnen geven aan onze unieke verbintenis. Het nieuwe logo is hier ook een mooie uiting van.â€

Unieke historische verbintenis

Philips en PSV hebben een unieke verbintenis. Medewerkers van Philips stonden in 1911 aan de basis van de Philips Sport Vereeniging (PSV) die op 31 augustus 1913 officieel is opgericht. Op 3 juni 1916 werd de eerste overdekte houten tribune geopend, met plaats voor 900 toeschouwers. Het Philips Stadion, met een capaciteit van 35.000, is de thuisbasis van PSV en bevindt zich nog steeds op dezelfde plaats aan de Frederiklaan in het centrum van Eindhoven.

Nieuw logo en bijbehorende huisstijl

Het nieuwe logo is, in samenwerking met PSV en Philips, ontworpen door ontwerpbureau Scherpontwerp. De komende maanden wordt het logo, inclusief de bijbehorende huisstijl, doorgevoerd. Ook aan de buitenzijde van het stadion, onder andere met grote LED-walls.

Vorig bericht Modern machinepark van PBS- Sun & Outdoorsystems geveild
Volgend artikel Wij Ondernemer Op Nieuwe Koers: Dido van Klinken

Nu op WijBrabant