Nieuws

Picnic breidt uit in en rond Eindhoven dankzij nieuwe hub

Websuper bereikt meer consumenten en omliggende plaatsen.


Online supermarkt Picnic bedient voortaan niet alleen de gehele stad Eindhoven, maar wordt vanaf 8 mei ook actief in verschillende plaatsen rondom de stad. De service kan worden uitgebreid nu de websuper in Eindhoven een nieuwe hub heeft gevonden van waaruit de elektrische karretjes uitrijden. Tot op heden bezorgde Picnic vanuit het distributiecentrum.

Sinds Picnic in mei 2018 in Eindhoven is gestart, is de vraag naar bezorging van boodschappen groot. Waar werd begonnen met 8 elektrische wagentjes en 30 runners, is dat aantal inmiddels gegroeid naar 15 wagentjes en 45 runners. Intussen zijn 13.432 inwoners van Eindhoven klant van Picnic. Dat aantal zal nog flink toenemen, want er staan meer dan 10.000 mensen op de wachtlijst in de grootste Brabantse stad. Naar verwachting is het aantal elektrische wagentjes eind dit jaar gegroeid naar 30 en het aantal runners naar 90.

Geldrop

Tot nu toe bediende Picnic haar klanten vanuit het distributiecentrum aan de Achtseweg Noord, omdat het moeilijk was een centraal gelegen hub (distributiepunt) te vinden. Deze is nu gevonden aan de Fuutlaan 12-F. “We zijn erg blij en opgelucht dat we met deze nieuwe hub vanaf 8 mei een veel groter gebied kunnen bedienenâ€, aldus medeoprichter Michiel Muller. Daarbij gaat het niet alleen om de Lichtstad, maar ook om verscheidene plaatsen eromheen. Onder anderen Geldrop, Nuenen en Waalre kunnen profiteren van de uitbreiding.

De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke vermindering van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door haar klanten zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren.

Over Picnic

Voor de lancering in Nederland eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.

Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Daarna is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.

Vorig bericht Orbis biedt oplossing voor e-mailstress op het werk
Volgend artikel Levelfour Networks zet de volgende stap in groeiambities door overname Glasnet Aalburg

Nu op WijBrabant