Nieuws

TOM betreedt de Franse markt met Franstalige webshops

TOM heeft vorige vrijdag de Franstalige versie van haar negen webshops gelanceerd.


Bladel
Het mikt daarmee op de Franstalige inwoners van België en op de Franse e-commercemarkt. De Nederlandse e-tailer ziet veel potentie om hier te groeien en wil daarom Franstalige een nog betere winkelervaring bieden.

Verbeterde winkelervaring

Franstalige kunnen vanaf vandaag het hele assortiment in hun moedertaal bestellen. “Het betreden van de Franse markt is een bewuste keuze. We hebben een uitgebreid onderzoek gedaan naar het online zoekvolume en de marktpotentie. Op basis daarvan besloten we de webshops te vertalen naar het Frans. Zo maken we het voor Franstalige makkelijker om door de website te navigeren en om bestellingen te plaatsen”, aldus CEO Tom te Riele. TOM had al een Engelse en Duitse variant van haar webshops.

Internationale uitbreiding

TOM focust op de wensen van de klant, want klanttevredenheid heeft de hoogste prioriteit binnen de onderneming. Te Riele: ‘Met de lancering van de Franse website heeft ook de Franstalige klant een goede winkelervaring, want zij worden bij voorkeur in hun eigen taal aangesproken. Het vertalen was een enorme klus met ruim 140.000 productpagina’s en overige teksten. We bedienen onze klanten nu in het Frans, Engels en Duits, maar we willen internationaal blijven groeien. Daarom onderzoeken we naar welke landen binnen Europa we nog meer kunnen uitbreiden. Spanje en Polen zijn bijvoorbeeld ook hele interessante markten.’

Vorig bericht Bijeenkomst Zakendoen met de gemeente
Volgend artikel Ebusco in Deurne presenteert haar bus van de toekomst op grootse wijze

Nu op WijBrabant