Samenwerking

ZEISS Group optimaliseert service met Asset 360 voor Salesforce

Asset-georiënteerde oplossing is een aanvulling op de deadline-gerichte functies van Salesforce

ZEISS Group optimaliseert service met Asset 360 voor Salesforce

Eindhoven,
De ZEISS Group,  een technologiebedrijf in de optische en opto-elektronische industrie, heeft gekozen voor de Asset 360-oplossing van ServiceMax voor Salesforce field service. Dit moet hun wereldwijde service en fieldservice verbeteren, de efficiëntie verhogen en inspelen op veranderende klantverwachtingen. Asset 360 is gebaseerd op PTC-technologie. PTC nam ServiceMax over in januari 2023 en breidde daarmee zijn aanbod uit met fieldservice management.

ls onderdeel van haar wereldwijde transformatieprogramma koos ZEISS eerder al voor Salesforce Sales, Service en Field Service Cloud. De klantgerichte functies worden nu optimaal aangevuld met de assetgerelateerde functies van ServiceMax Asset 360, dat is gebouwd op het Salesforce platform. Met Asset 360 krijgt ZEISS volledige transparantie over de productinventaris in het veld, inclusief alle bestellingen en servicecontracten met prijzen en kortingen, garanties, SLA’s en service-geschiedenis, evenals een centraal overzicht van alle demonstratie- en leenapparaten, retouren en reserveonderdelen.

Asset 360 is ook beschikbaar op mobiele apparaten, zoals die gebruikt worden door de servicedienst. Dit geeft ZEISS de mogelijkheid om de time-to-value te versnellen, garantieclaims en kosten als gevolg van ‘contract leaks’ te verminderen en meer klanten te winnen voor servicecontracten en contractverlengingen. RMA (Return Material Authorization) en werkplaatsprocessen kunnen worden geautomatiseerd en voorraadniveaus geoptimaliseerd, terwijl tegelijkertijd beter aan de behoeften van klanten kan worden voldaan.

“Ons streven is om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. Dit geldt niet alleen voor onze producten, maar ook voor onze diensten, support en technische ondersteuning bij toepassingen,” legt Ronald Fuchs uit, hoofd Global Service Excellence bij de ZEISS Group. “Vanwege de grootte van onze wereldwijde organisatie met allerlei bedrijfsonderdelen en onze complexe, producten, stelt dit ons ook voor uitdagingen. De ServiceMax technologie heeft ons overtuigd met zijn 360-graden overzicht van onze assets in het veld en de automatiseringsopties. Het gaat ons helpen om efficiënt en op de best mogelijke manier te voldoen aan toekomstige eisen van klanten.”

End-to-end oplossing voor de verkoopafdeling

ServiceMax Asset 360 voor Salesforce biedt een 360-graden beeld van de installed base, servicecontracten en prestaties van bedrijfsmiddelen. Zo kan de uptime van apparatuur gemaximaliseerd worden en de onderhoudskosten verlaagd. De oplossing is specifiek bedoeld voor voorspellende, voorschrijvende servicemodellen voor complexe producten met een lange levensduur. Bedrijfstakken met hoogwaardige, bedrijfskritische apparatuur kunnen de groei versnellen en de winstgevendheid verhogen door fieldservice-implementaties te optimaliseren. Asset 360 is gebouwd op ‘native’ Salesforce data-objecten en gebruikt de kracht van het Salesforce-platform om het uit te breiden met vergaande asset-gerelateerde functionaliteit en automatisering.

Vorig bericht Vooraankondiging GLB-subsidieregelingen voor innovaties
Volgend artikel GLB-subsidieregelingen voor innovaties en kennisoverdracht

Bestel nu de beste boeken over Ondernemerschap!

Via onze partner managementboek.nl

Nu op WijBrabant