Nieuws

Collactive en BMK bundelen kennis en ervaring in CollactiveBMK

Twee Eindhovense credit-managementbureaus fuseren tot één bedrijf.


Het nieuws hing al een tijdje in de lucht: Collactive en BMK gaan fuseren. De afgelopen maanden is er achter de schermen hard gewerkt om de fusie tot in detail voor te bereiden en uit te werken. De officiële datum van de fusie is nu bekend: op maandag 19 augustus slaan de twee Eindhovense specialisten in creditmanagement definitief de handen ineen. Het nieuwe bedrijf luistert naar de naam CollactiveBMK en popelt van ongeduld om een uitgebreide klantenkring te ondersteunen. De dagelijkse leiding komt in handen van algemeen directeur Henry Schaefer.

Ambitie: top in creditmanagement

De specialisten van Collactive en BMK trekken al een tijdje samen op. Beide bedrijven zijn ook gehuisvest in hetzelfde kantoorpand aan de Henri Wijnmalenweg 5 in Eindhoven. ‘Na de fusie ontstaat een ervaren full-service credit managementbureau met de ambitie om kwalitatief en als kenniscentrum door te groeien naar de top van Nederland’, geeft Henry Schaefer tekst en uitleg. ‘Betrouwbaarheid, oplossingsgerichtheid, maatschappelijk betrokken en daadkracht zijn belangrijk in het onderscheidende vermogen van CollactiveBMK. We zijn ervan overtuigd dat klanten hiervan nog meer de vruchten gaan plukken.’

Vergunningen en certificeringen

Om de ambitie waar te maken heeft CollactiveBMK alles in huis. Het bedrijf is sterk in diverse marktsegmenten, is data gedreven, beschikt over optimale systemen, een juridisch platform en een prima propositie in debiteurenbeheer. De balans tussen optimale processen en de menselijke deskundigheid zorgt ervoor dat we de kwaliteit kunnen waarmaken.

“Als gespecialiseerd bedrijf hebben we nog meer pijlen op onze boog”, vervolgt Henry Schaefer zijn verhaal. “Onze focus ligt ook op opleiding & training , waarbij we continu inspelen op actualiteiten in de markt. Verder zijn we in het bezit van belangrijke vergunningen en certificeringen, zoals het NVI-keurmerk en een AFM-vergunning voor consumentenkrediet.”

Vorig bericht 1,3 miljoen groeikapitaal voor Knowingo+
Volgend artikel Derckx groeit door in sponsorpiramide PSV

Nu op WijBrabant