Nieuws

Matrix42 Eindhoven verdubbelt Europese omzet in 2019

323 nieuwe klanten en uitbreiding van verkoopregio's en het partnerecosysteem


Eindhoven
Het jaar 2019 stond voor Matrix42 in het teken van toenemende internationalisering. De Europese softwareproducent van unified endpoint management wist zijn omzet in Europa met 95% te verhogen en bereikte daarmee wereldwijd het beste resultaat tot nu toe.

“In 2019 voegden we ook een aantal interessante namen toe aan ons lokale klantenbestandâ€, zegt Dick Gehéniau, Manager Director Matrix42 Benelux. Onder andere Medline en Yamaha werden klant. “Dit houdt in dat Matrix42 ook in Nederland opkomend is op het gebied van UEM, Service Management, Software Asset Management en Endpoint Security. We merken dat de Europese Unie een zeer strikt beleid voert op databescherming. Deze zekerheid slaat aan. Juist daarom werken we samen met een distributeur zoals NewChannel, die dezelfde EU-focus heeft als wij.”

Oliver Bendig, CEO van Matrix42: “Sinds 2016 zijn we dertien opeenvolgende kwartalen blijven groeien. We zijn onze klanten en onze partners hiervoor erg dankbaar. In 2019 hebben we grote stappen gezet om ons doel te bereiken de Europese marktleider te worden voor digital workspace management. Vooral in het vierde kwartaal heeft ons internationale team zijn doelstellingen duidelijk overtroffen.†Een bijzonder hoogtepunt was de vooruitgang die geboekt werd in Frankrijk, waar bekende bedrijven zoals Metro France en Krys nu klanten van Matrix42 zijn. Matrix42 is sinds januari 2019 ook actief in Polen, waar het zijn eerste successen heeft behaald.

In de afgelopen twaalf maanden zijn er ook nieuwe klanten bij gekomen in de andere verkoopregio‘s. Matrix42 heeft een nieuw persoonlijk record gevestigd voor het aantal nieuw verworven klanten, maar liefst 323 in 2019, waarvan vele in de volgende productgebieden: Integrated Workspace Management (inclusief Enterprise Service Management, Software Asset Management), Unified Endpoint Management en gegevensbeveiliging. “De vraag naar holistische oplossingen voor workspace management neemt toe, omdat in een steeds wendbaardere IT-wereld IT-silo’s moeten worden afgebroken. Dit is vooral belangrijk voor de digitale werkomgeving. Medewerkers zijn productiever dankzij slimme IT-oplossingen. En tegelijkertijd moet digitaal werken veilig zijn. Om dit te bereiken, hebben bedrijven geïntegreerde en cross-functionele oplossingen voor workspace management nodig die zorgen voor de juiste balans tussen productiviteit en veiligheidâ€, zegt Bendig.

De omzet via partners steeg met 25 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. “We willen hierop voortbouwen in 2020 en ons partnerecosysteem verder uitbreiden“, zegt Bendig. In de afgelopen twaalf maanden steeg het aantal werknemers van Matrix42 met 21 procent tot meer dan 400. Innovatie, klantgerichtheid en de verdere internationalisering activiteiten staan ook centraal in 2020.

Onlangs introduceerde Matrix42 verbeteringen aan zijn productplatform met cloudkostenbeheer, analysemogelijkheden en een op AI gebaseerde Virtual Support Agent genaamd Marvin. Bovendien betrad het bedrijf ook de Spaanse markt. In 2020 zal een nieuwe Customer Experience-afdeling worden opgericht binnen Matrix42 met als doel samen te werken met partners om de meer dan 5.000 bestaande klanten nog beter te ondersteunen.

Vorig bericht Emissievrij werken met de eerste hybride mobiele hijskraan ter wereld
Volgend artikel Provincie Noord-Brabant ondersteunt omslag naar plantaardige voeding

Nu op WijBrabant