Horeca

SushiPoint opent 38e vestiging in Oosterhout

Bezorg- en afhaalketen maakt inhaalslag

Sushipoint opent vestiging Oosterhout

Oosterhout,
De afgelopen jaren groeide SushiPoint minder hard dan in de jaren voor corona. Dit jaar maakt de bezorg- en afhaalketen een inhaalslag en komen er zeven nieuwe vestigingen bij. Donderdag 23 juni opent SushiPoint zijn 38ste vestiging in Oosterhout.

De komende maanden volgen nog nieuwe vestigingen in onder meer Deventer, Woerden en Lelystad. SushiPoint bestaat ruim twaalf jaar en groeide de afgelopen jaren gemiddeld met vijf nieuwe vestigingen per jaar. Tijdens de coronapandemie nam de keten gas terug. ”We hadden het als afhaal- en bezorgrestaurant drukker dan ooit in coronatijd, maar daardoor nam ook de druk op ons personeel toe. We hebben toen al onze energie in het behouden van de goede service gestoken en minder in de uitbreiding van het aantal vestigingen”, legt eigenaar Hajo Bertrand van SushiPoint uit. ”Daarom zijn we nu alles aan het inhalen en openen we dit jaar zeven nieuwe vestigingen.”

De vestiging in Oosterhout zit aan het Arendshof 217 en wordt donderdagavond 23 juni van 18.00 tot 21.00 uur feestelijk geopend voor personeel, collega’s, plaatselijke ondernemers en genodigden. Vanaf vrijdag 24 juni is de sushi-zaak geopend voor afhaal- en bezorging.

Bertrand

Bertrand richtte SushiPoint ruim twaalf jaar geleden zelf op in Hilversum. Hij begon met één scooter, één bezorger en één sushi-chef in de keuken en nam zelf de bestellingen aan. Het aantal bestellingen groeide snel en na een jaar opende hij een tweede vestiging in Zeist. Daarna breidde de keten verder uit in heel Nederland. Inmiddels zijn er 37 SushiPoints waar ruim 1500 mensen werken. Daarvan zijn 26 zaken in handen van franchisenemers. In Oosterhout wordt Axel Koole de nieuwe franchisenemer. Hij draaide de afgelopen maanden als shopmanager mee in de vestiging in Capelle aan den IJssel en Den Haag en wilde dolgraag een nieuwe vestiging openen in de omgeving waar hij vandaan komt.

Sinds het begin volgt het bedrijf het credo ‘SushiPoint Makes You Smile’. Dat geldt niet alleen voor klanten, maar ook voor bezorgers, keukenmedewerkers en ander personeel. Zo helpt de keten zijn Aziatische personeel met taalcursussen en geld overmaken naar het thuisfront. Ook zorgen Bertrand en zijn team voor prettige werkomstandigheden, zodat werknemers het naar hun zin hebben.

Reviews

SushiPoint krijgt veel reviews die het goed in de gaten houdt. Bij een slechte review neemt het meteen contact op met de klant om te kijken wat er verbeterd kan worden. Die klantgerichte werkwijze leverde de keten begin dit jaar de prijs voor ‘Beste Nationale Keten’ op onder klanten van Thuisbezorgd.nl. Daarbij stemden ruim 50.000 mensen op hun favoriete restaurant. ”Dit is een publieksprijs. Als je elke dag bezig bent met kwaliteitsverbetering en je wordt op deze wijze beloond, dan maakt je dat heel blij”, aldus Bertrand. Zijn medecompagnon Guido Ouderdorp verliet drie jaar geleden het bedrijf, maar is inmiddels teruggekeerd op het oude nest. Als bouwcoördinator heeft hij de verbouwing en opening in Oosterhout begeleid.

Vorig bericht Start- en scale-ups komen met 5G-oplossingen
Volgend artikel Bedrijventerrein Majoppeveld verduurzaamt

Nu op WijBrabant