Boxtel
Vleesconcern Vion investeert in vraaggestuurde ketens en naast het duurzaam produceren van traditioneel vlees, zal een nieuw onderdeel van de organisatie: ME-AT zich als food designer richten op de ontwikkeling van kwalitatief hoogwaardige vlees alternatieven. De producten hebben de smaak, textuur en het mondgevoel van traditioneel vlees. Zo verbreedt ME-AT de definitie van vlees en richt het zich op de groeiende doelgroep van toekomstige klanten: de flexitariër.
De producten zijn voor een brede groep toegankelijk, of je nu flexitariër, vegetariër of veganist bent. ME-AT’s blik naar de toekomst staat wijd open en zal dan ook productverbeteringen en innovaties introduceren op het gebied van grondstoffen, verpakkingen en texturen. Vion richt zich met de nieuwe start-up op ‘meatlike’ producten. Hoe ze moeten smaken en er uit zien.
ME-AT presenteert op de Anuga-beurs in Keulen (5-9 oktober 2019) een reeks van 5 kwalitatief hoogwaardige, meatlike, volledig veganistische en bovenal lekkere producten aan de internationale retail én foodservice. In eerste helft van 2020 zullen de vegetarische producten beschikbaar zijn voor de consument.
Over Vion
Vion is een internationale vleesproducent met productielocaties in Nederland en Duitsland en verkoopondersteunende kantoren in 15 landen wereldwijd. De 3 divisies Pork, Beef en Food Service leveren vers varkens- en rundvlees en bijproducten voor retail, foodservice en de vleesverwerkende industrie.