Nieuws

Eindhoven Airport lanceert nieuwe merkcampagne met #eindjevliegen

Nieuwe campagne focust op het rijke bestemmingenaanbod van de luchthaven.


eindjevliegen_wijBrabant

Vandaag lanceert Eindhoven Airport een nieuwe merkcampagne. De luchthaven is met zo’n 6 miljoen passagiers per jaar de tweede luchthaven van Nederland, maar heeft als voordeel dat de terminal overzichtelijk en compact is, met een meer dan ruim genoeg horeca en retail aanbod. Bovendien vlieg je vanaf Eindhoven Airport naar meer dan 80 bestemmingen.

Marktonderzoek

Uit recent onderzoek bleek dat Eindhoven Airport in heel Nederland bekend is, maar dat het beeld dat men van de luchthaven heeft niet strookt met de realiteit: Eindhoven Airport is completer en heeft een rijker bestemmingenaanbod dan men verwacht.

Om deze perceptie te veranderen introduceert Eindhoven Airport een nieuwe merkcampagne die duidelijk maakt dat je vanaf de Brabantse luchthaven supermakkelijk naar meer dan 80 bestemmingen vliegt. Ga je voor een stedentrip? Of voor een zonvakantie? Zoek je familie of vrienden op of heb je een zakelijke meeting in het buitenland? Het is slechts een #eindjevliegen.

#eindjevliegen

Waar je ook heen wilt, waar je ook zin in hebt, je vliegt er supermakkelijk heen vanaf Eindhoven Airport. Gemak x Bestemmingen, dát is een #eindjevliegen.

Met de hashtag laat de luchthaven zien dat je bij Eindhoven Airport aan het goede adres bent. De tone of voice van de campagne straalt ‘gemak’ uit. Bovendien heeft de hashtag een dubbele betekenis: de bestemmingen zijn slechts een eindje vliegen, daarnaast is ‘Eindje’ een koosnaam voor de stad Eindhoven.

Geïntegreerde campagne

Eindhoven Airport introduceert met de campagne, die ontwikkeld is door IN10, een ‘gevleugelde uitspraak’. Wanneer je vanaf Eindhoven Airport vliegt is #eindjevliegen de hashtag die je gebruikt voor al je social posts. Omdat de campagne een social karakter heeft, ligt de focus van media en middelen vooral op de kanalen Facebook, Instagram en YouTube.

Met de campagne introduceert de luchthaven content thema’s die potentiele reizigers inspireren:

  • Strand en zonnebrand
  • Ontsnappen en ontspannen
  • Cultureel en culinair doen
  • Feesten in Verweggistan
  • Pintje op de piste
  • Business in het buitenland
  • Winkeltasjes en zonnige terrasjes

Naast het inzetten van sociale kanalen, communiceert Eindhoven Airport de nieuwe campagne via ‘on the go’ out of home media (stations en tankstations) en in de terminal zelf.

Bjorn Stolte, Managing Director IN10
“Met #eindjevliegen benadrukken we op sympathieke wijze dat Eindhoven Airport inmiddels heel wat meer te bieden heeft dan men denkt, zonder daarbij afbreuk te doen aan de gemaksassociatie.â€

Eli Lejeune, Marketing Manager Eindhoven Airport
“Eindhoven Airport geniet ondanks haar groei nog altijd van de vele voordelen van een compacte luchthaven.”

“In de afgelopen periode openden we een nieuwe prijswinnende departure lounge met state-of-the art gates, met een tweede Starbucks en The Bar, een branded horeca concept van Bavaria. Het feit dat je daarnaast vanaf onze luchthaven naar meer dan 80 bestemmingen kunt, geeft aan dat we genoeg te vertellen hebben. Een verhaal dat wellicht niet zo bekend is. We denken met deze campagne hier op een impactvolle manier verandering in te brengen.”

 

Vorig bericht Philips Lighting heet nu Signify
Volgend artikel BOM onderzoekt handel in warmte

Nu op WijBrabant