Horeca

Nieuw servicenetwerk JuiceMakers in gebruik in Breda

All-in verse sappen-concept voor horeca, hospitality & retail

Nieuw servicenetwerk JuiceMakers Breda

Breda,
4Retail bv, actief in de voedingsdistributie, lanceert een nieuw service / hardfranchiseconcept in de Benelux. Het gaat over een oplossing waarbij ondernemers snel sappen/smoothies op maat kunnen aanbieden aan klanten, met vers fruit en groenten. De aangeboden oplossingen starten van kleine stand-alone sapcentrifuges tot een volwaardige juicebar, inclusief de dagelijkse leveringen van verse groenten en fruit en een uitgebreid service-arrangement. De doelgroep bestaat uit onder meer de horeca, de hospitality-sector en de retail, met verschillende rental- of franchiseformules. Zo kunnen uitbaters van bijvoorbeeld een shopping center of luchthaven bijvoorbeeld een franchiseovereenkomst afsluiten. Uitbaters van een tankstation, fitness, coffee of bakery shop, kunnen met minimale inspanning, zelf of met de bestaande medewerkers, verse sappen aanbieden aan hun klanten. Een eerste exploitant is van start gegaan in Breda, tankstation Esso-OK Trumpi

Met dit aanbod wil JuiceMakers iedereen die het wenst de mogelijkheid geven verse sappen aan te bieden, in een serviceformule of via franchise, afhankelijk van de omgeving. Zo biedt JuiceMakers de mogelijkheid in te spelen op de trend naar verse & gezonde voeding via juicers en juicebars, buiten en binnen, en met back of house-oplossingen. De grotere juice bars hebben een koeltoog voorzien voor vers fruit.  De gezondheid van de consument staat centraal, net als het comfort van de uitbater en een goed rendement. Een exploitant kan verse sappen opnemen in zijn aanbod, voor een consument die weinig tijd heeft maar toch snel en ‘on the go’ een gezonde aanvulling op zijn voedingspatroon zoekt.

Gebruiksgemak en ondersteuning

JuiceMakers positioneert zich met dit nieuw concept als all-in leverancier, om haar klanten te ontzorgen. JuiceMakers werkte all-in formules op maat uit, gekoppeld aan een kwaliteits- en serviceprogramma. Dit behelst onder meer menu-ontwikkeling, training, Partnerships met lokale groenten- en fruitleveranciers zorgen er voor dat de exploitant elke dag vers fruit en knapperige groenten geleverd krijgt. Er is volledige ondersteuning, gaande van marketing- en technische ondersteuning tot point-of-salesmateriaal. En dat is belangrijk, gezien het tekort aan personeel op vele plaatsen.

Koop/proef lokaal (fruit)

JuiceMakers biedt een menu aan. Daarnaast kan de ondernemer zelf ingrediënten en eigen combinaties toevoegen. Juicemakers promoot daarbij ook onder meer het appel-peersap, van lokaal fruit. Er zijn ook recepten met groenten, bijvoorbeeld selder, rode biet en spinazie, en met exotisch fruit zoals ananas en mango.

Technologie in dienst van gezondheid

Zo goed als alle groenten en fruit kunnen ongeschild verwerkt worden. Persen én reinigen vraagt één druk op de knop. Tijdbesparend dus voor de uitbater. Dat is een van de grote voordelen van de Juicers van JuiceMakers in vergelijking met gewone sapcentrifugesystemen. Verder is al het materiaal, bekers en rietjes, recycleerbaar, dus de uitbater scoort meteen ook goed op het vlak van duurzaamheid.

”Door het innovatieve centrifugesysteem hebben de sappen een unieke romige textuur die voor een intense smaakbeleving zorgt”, aldus Ingeborg Brosens, verantwoordelijke voor Juicemakers.

Van klein apparaat tot heuse kiosk

Er zijn juicers voor verschillende volumes van sappen beschikbaar. Met de grootste juicer die kan ingeschoven worden in een bestaande toonbank, of standalone kan geplaatst worden, kunnen er minstens 60 sappen per uur serveren. Er zijn ook kleinere standalone apparaten met een kan waarmee sap kan bedeeld worden, die bijvoorbeeld op een sportwedstrijd kunnen ingezet worden, of op een festival of bedrijfsfeest.

”We streven naar duurzame B2B partnerschappen in de Benelux, met al die uitbaters van locaties waar sappen een meerwaarde kunnen vormen, en dat zijn er heel veel. De eerste JuiceMakers-locatie is intussen operationeel bij tankstation OK Trumpi in Breda. We zien dat klanten daar soms zelfs enkele keren terugkomen op een dag”, besluit Brosens.

Vorig bericht Bedrijven en instellingen gaan verspilling van brood voorkomen
Volgend artikel Brabant wil betere milieuprestaties dan wettelijk minimum

Nu op WijBrabant