Koninklijke Philips N.V. heeft woensdag bekendgemaakt dat het een bindende intentieverklaring heeft getekend met TPV Technology Limited op grond waarvan Philips aan TPV een exclusief licentierecht verleent voor het gebruik van het Philips-merk voor de wereldwijde verkoop, marketing en distributie van audio- en videoproducten en accessoires.
De merklicentieovereenkomst gaat in op 1 juni van dit jaar en loopt tot ultimo 2023. De overeenkomst kan onder voorwaarden automatisch verlengd worden. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.
Tot voor kort was Gibson Innovations nog verantwoordelijk voor de wereldwijde verkoop, marketing en distributie van audio- en videoproducten en accessoires onder de merknaam Philips. Nadat moedermaatschappij Gibson Brands in de Verenigde Staten en vestigingen in andere landen een faillissementsaanvraag hadden ingediend, onderzocht Philips verschillende scenario’s voor de continuïteit van audio- en videoproducten en accessoires met het Philips-merk.
TPV is al ruim tien jaar een ‘trusted partner’ van Philips. De merklicentieovereenkomst voor audio- en videoproducten en accessoires vormt een aanvulling op de merklicentieovereenkomsten die TPV al heeft met Philips, onder meer ten aanzien van televisies en monitors.