Nieuws

SendCloud lanceert Plus om het gecompliceerde verzendproces voor webshops aan te pakken

De groei in e-commerce brengt grote logistieke uitdagingen met zich mee voor online retailers, pakketvervoerders en de consument.


EINDHOVEN - Dit komt door het toenemende aantal online bestellingen. Zo zagen webshops hun orders tijdens de decemberdrukte bijna verdriedubbelen (289%). Dit blijkt uit cijfers van SendCloud. Om deze reden lanceert SendCloud haar nieuwe dienst, SendCloud Plus. Hiermee heeft het bedrijf haar verzendtool uitgebreid met functionaliteiten die het volledige pick- en packproces automatiseren.

Extreme groei in online bestedingen

Door de extreme groei in online bestellingen kampen pakketvervoerders met tekorten aan chauffeurs, stijgen de prijzen en wordt het volledige verzendproces een steeds grotere uitdaging voor iedere webshop. Uit data van SendCloud blijkt dat de ordergroei met name zichtbaar is bij de shops die in een normale maand al duizenden pakketten verwerken. In drukke periodes (denk aan Sinterklaas, kerst en Cyber Monday) verzenden zij tot wel vier keer meer pakketten dan op een gemiddelde dag.

Met haar nieuwe product wil SendCloud ook deze webshops helpen de strijd aan te gaan met het gecompliceerde verzendproces.

Rob van den Heuvel, CEO van SendCloud: “De afgelopen jaren hebben we erg succesvol gebouwd aan een product voor kleine en middelgrote webshops, met inmiddels meer dan 10.000 gebruikers. Met SendCloud Plus kunnen we nu ook het hogere segment shops helpen.â€

Een volledig geautomatiseerd verzendproces

Met pakbonnen, picklijsten voor orderpickers en barcodescanners kan nu in het magazijn het volledige logistieke proces uit handen worden genomen. Van den Heuvel: “Dat bespaart enorm veel tijd en dus ook geld. Met een geautomatiseerd verzendproces en de combinatie van verschillende vervoerders en verzendopties, hoeft logistiek geen problemen meer op te leveren.â€

Over SendCloud

De verzendtool van SendCloud helpt online retailers groeien, door het verzendproces te optimaliseren. In vijf jaar tijd is het bedrijf van idee van drie voormalig webwinkeliers uitgegroeid tot een van de snelst groeiende tech-bedrijven van Europa. Door de plug en play integraties met meer dan 25 shopsystemen kunnen webwinkels hun volledige verzend- en retourproces automatiseren en pakketten wereldwijd versturen. Van het combineren van verzendopties in de check-out en het verhogen van conversie, het printen van verzendlabels, het versturen van klantnotificaties tot aan het verwerken van Europese retouren.

Vorig bericht Subsidieregeling voor detailhandelsfonds
Volgend artikel Nieuwbouw Advantech op Science Park in Son officieel geopend

Nu op WijBrabant